SAKIT

Hati ini sakit
Hati ini parah
Hati ini terluka
Hati ini hitam
Sehitam nya malam tanpa bulan
Aku sendiri berdiri mencari jalan untuk pulang
Tapi aku sesat, sesat untuk kali yang entah berapa kali
Jalan yang aku pilih akhirnya menyesatkan aku lebih jauh
Jauh ke dalam ruang yang aku sendiri tidak mampu untuk pulang kembali

Entah bila kali terakhir aku percaya dengan takdirNya
Yang cuma aku tahu aku menangis sendiri tanpa sesiapa
Ada pun aku menangis saat aku paling dekat denganNya aku sendiri terasa malu
Terlalu banyak kali aku tersasar tp terlalu banyak kali DIA tarik aku kembali
Terasa diri ini hina di pandanganNya

Aku sepi
Aku sendiri mencari cahaya untuk pulang ke jalanNya
Andai dosa aku yang lalu buat kan jalan aku terus berliku
Mungkin jalan itu terlalu panjang untuk aku terus sendiri
Mungkin itulah jalan yang akan pertemukan aku dengan teman yang mampu membawa aku keluar dari jalan yang sepi lagi sendiri ini
Terasa sakit untuk dilalui tapi lagi sakit untuk terus kaku sendiri disini

MOGA ADA HIKMAH NYA DI SETIAP LANGKAH KAKI KU INI.

Comments

Popular Posts